Kibirli İnsanın Seçimi
Kibir ne kadar gizlenirse gizlensin bir şekilde çıkar ortaya.
Kâh mütevazılık atına binerek gelir yeldir yeldir,
Kâh derûni bir sohbet esnasında dökülür tatlı dillerden.
Ya kitabın tam ortasında çıkar karşımıza!
Ele verir yani sahibini.
Namaz kılarken rûkuda bile hissedersiniz kibirlinin kibrini.
Kur'an okurken farklı bir kıraat terennüm ederken de.
Yol verirken kenara çekilip söz verirken dakika tutmasına bakarak da anlayabilirsiniz kibirli insanların tavırlarını.
Paçalarından kibir akıyor deyimi yerini;
Yüzünden, sözünden, gözünden, gönlünden kibir akıyor'a bırakmıştır artık.
Eskiden de bilinirdi, hatta belki de eskiler bizden daha iyi bilirdi kibirli insanların kabire uzak tavırlarını.
Nedir bunca bilgiye, bunca yergiye, bunca lanet edilmeye karşı bu kibirli tavırların kibri bünyede barındırma sebebi?
Birçok cevabı vardır elbette bu sorunun ama en önemli sebep bence insanın şeytanlaşmasıdır.
Şeytanlaşmaya meyilli insanlarda mı kibir olur?
Hayır, tam öyle diyemeyiz.
Şeytan bildikçe kibirlendi cümlesi doğruysa, insan da o yolda ilerledi diyebiliriz.
Bildikçe kibirlenmek!
Bilmeyenleri beğenmemek, bilmeyenlere yukarıdan bakmak, burnundan kıl aldırmamakla tezahür eden kötü bir süreç.
Kendisini gösterme çabası, kendisine değer atfettirme gayesi, ön planda olma dürtüsü falan.
Peki, insan bundan kurtarabilir mi?
Bununla ilgili bir hikâye vardı...
Adamın biri diyor ki,
''Benim tek bir kusurum vardı; eskiden kendimi çok beğenirdim, şükür artık ondan kurtuldum, hiçbir kusurum kalmadı.''
Kibir hastalık gibidir, kene gibidir, yapışır kalır...
İşin kötü tarafı nedir biliyor musunuz?
Kibirli hiç kimse kendisinde kibir olduğunu asla kabul etmez!
Bunu içten içe de kabul etmez, itiraf da etmez.
Çünkü kibir, kabul edilebilecek kadar sıradan, affedilebilir, hoş görülebilir bir illet değildir.
Yüzde yüz iyi olduğunu bile bile kötüyü seçme yolunda ilerlemek de bu kibirli halin dışavurumudur!
Kötüye seçecek kadar kötüdür kibirli insanlar.
Göz göre göre kendisini aldatanı seçer, kendisine zararı olacak olanı seçer, onu göklere çıkarır. Kibri öyle emrediyordur çünkü.
İçinden çıktığı insanlara üstünlük sağlama gayesi vardır. Ben sizden değilim, ben ateşten yaratıldım, der gibi…
Şeytanla o yüzden çok rahat anlaşırlar.
Mustafa Süs